تعمیر فرمان برقی ام جی MG

تعمیر فرمان برقی ام جی MG

تعمیر فرمان برقی ام جی MG – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی فرمان برقی انواع خودرو های مدرن در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می گیرد.

شرح اجمالی فرمان برقی

سیستم فرمان برقی EPS ، به کمک یک موتور برقی اتصال مستقیمی بین فرمان و چرخ ها برقرار می کند که با اعمال گشتاور مناسب و حداقل نیرو سهولت در رانندگی را برای شما فراهم می کند.

در دهه ۹۰ میلادی ، فرمان های برقی جایگزین فرمان های مکانیکی شد ، که یک موتور الکترونیکی و پردازنده مرکزی جایگزین پمپ های هیدرولیک شدند.

قطعات اصلی یک فرمان برقی شامل : ECU، موتور الکترونیکی و سنسور گشتاور است. هنگامی‌ که فرمان اتومبیل می‌ چرخد، سنسور گشتاور حرکت را تشخیص داده و سیگنال مشخصی  را به ECU ارسال می‌ کند، سپس ECU با در نظر گرفتن سرعت حرکت اتومبیل (که از ECU مرکزی اتومبیل دریافت می‌ کند) موتور الکترونیکی را با سرعت و قدرت معینی به کار می‌ اندازد.

مهمترین مزیت سیستم فرمان برقی کاهش مصرف سوخت و عدم وابستگی به موتور می باشد ، همچنین مشکلات ناشی از نگهداری  مایع هیدرولیک را ندارد.

یک فرمان برقی معیوب به طور بالقوه می تواند جهت حرکت وسیله نقلیه را تغییر دهد. این ممکن است منجر به تصادفات رانندگی شود که جان مسافران و سایر مسافران را به خطر می اندازد. بنابراین، وقتی متوجه می‌ شوید که فرمان برقی‌ تان دیگر به درستی کار نمی‌ کند، کشیدن به سمت بالا باید همیشه اولین خط اقدام باشد.

امروزه جدیدترین EPS در مدل‌ های جدید خودروی پورشه، مزدا بصری است. رانندگان می دانند که لاستیک های جلو شبیه به سیستم فرمان هیدرولیک قدیمی چه می کنند. این یک پیشرفت قابل توجه برای خودروها و همچنین رانندگان است.

بررسی اجمالی خودرو ام جی MG

خودرو ام جی بیش از ۹۰ سال پیش برای اولین بار در کشور انگلستان پایه گذاری شد. اولین محصول ام جی که با مدیریت چینی وارد بازار جهانی شد، ام جی ۶ بود.

از دیدگاه علاقه‌ مندان به خودروهای کلاسیک انگلیسی، ام جی GT  یکی از محصولات ماندگار و صاحب سبک  در سال‌ های دور می باشد که در دهه‌ ی ۶۰ میلادی عرضه می‌ شد. نمونه‌ ی مدرن ام جی GT، در سال ۲۰۱۴ رو نمایی شد، درحالی‌ که شباهت بسیار زیادی به هاچبک ام جی ۵ در بازار انگلستان داشت. شایعات زیادی در شبکه‌ های اجتماعی وجود دارد که پلت‌ فرم ام جی GT را برگرفته از خودروهای آمریکایی مثل شورولت  عنوان می‌ کنند.

در حال حاضر، ام جی GT با موتور‌ی به ظرفیت ۱.۵ لیتر توربو شارژ در ایران موجود می باشد و مشخص نیست که نمونه‌ ی قوی‌ تر با موتور‌ی ۱.۴ لیتری هم در کشورمان حضور داشته باشد.

نسخه‌ی پایه و ارزان‌تر ام جی GT، با موتور‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری عرضه می‌شود که به لطف استفاده از توربوشارژر، قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. بالاترین قدرت موتور، در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود؛ اما نهایت گشتاور از دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تا ۴۴۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده خواهد بود که نشان از عملکرد قابل قبول سیستم توربوشارژر دارد. در سایت چینی، زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این نسخه از ام جی GT، کمتر از ۱۰ ثانیه اعلام شده است. هر چند این عدد با توجه به وزن و قدرت موتور، تا حدودی قابل قبول به نظر می‌رسد؛ با توجه به تعداد محدود این خودرو در کشور، نمی‌توان درباره‌ی نتیجه‌ی تست شتاب‌گیری با بنزین ایران اظهار نظر کرد. نهایت سرعت ام جی GT،ا۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت آن، کمتر از ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

مشکلات رایج فرمان برقی های ام جی

  • فرمان سفت شده و چراغ پشت آمپر روشن است

  • فرمان در دیاگ خطای سنسور زاویه و یا گشتاور دارد

  • خطای مشکل داخلی یا موتور دارد

  • دستگاه دیاگ به یونیت فرمان متصل نمی شود

  • سنسور زاویه فرمان کالیبره نمی شود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *